ارتودنسی طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 6
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی طبیعی یکی از درمان های علم دندانپزشکی است که دارای مهاربند ها و وسایل نگهدارنده می باشد که برای تنظیم کردن نامتقارن بودن دندان ها به کار می رود. ارتودنسی طبیعی به نتیجه گرفتن و رسیدن به لبخندهای مستقیم و متقارن، نیش متعادل، موقعیت مناسب زبان، تنفس، خواب و بهبود وضعیت ظاهری دندان ها کمک می کند. اگر به دنبال یک لبخند صاف یا خدمات ارتودنسی هستید، ابتدا باید یک مشاوره با پزشک ارتودنسی داشته باشید.

سایر مقالات : ارتباط ارتودنسی و استرس

هدف از ارتودنسی طبیعی ایجاد لبخند های متعادل و رشد صورت یا ایجاد فضا برای تنفس و موقعیت صحیح زبان است. متخصص ارتودنسی طبیعی با کمک از نیروهای طبیعی مانند زبان، نیروهای جدید و لوازم کاربردی سیمی برای ایجاد تعادل در دندان و فک استفاده می کند؛ در واقع ارتودنسی از سیم ها براکت ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که توسط آن ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری های دندان را برطرف کرد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شود که هر کدام روش کار و لوازم مربوط به خودشان را دارند.

سایر مقالات : صحیح مسواک زدن دندان ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

در واقع بریس های ثابت برای بزرگسالانی است که از سلامت دندان خودشان ناراضی نیستند و آرزو می‌کنند که یک لبخند زیبا و با دندان های ردیف و منظم داشته باشند، دستگاه ارتودنسی ثابت از قسمت دو اصلی تشکیل شده است، اول براکت هایی که روی دندان ‌ها نصب می شوند و دوم قوس های اتصال دهنده براکت ها به همدیگر، براکت های ارتودنسی طبیعی می ‌تواند از جنس فلز یا چینی باشد.

سایر مقالات : مشاوره با متخصص ارتودنسی

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک محبوب ‌ترین درمانی برای ارتودنسی می باشند؛ برای کودکان توصیه و استفاده نمی شوند، به این دلیل که به مراقبت بیشتری نیاز دارند و چون متحرک هستند ممکن است کودکان در نگه داشتن آن ها روی دندانشان کوتاهی کنند.

یکی از محبوب ترین نوع ارتودنسی

یکی از محبوب ترین انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک دستگاه شوارتز با پیچ های انبساطی است که شامل پروژه ‌های فعال می‌شود و بنابراین امکانات انبساط متفاوتی دارد. در نتیجه فضا را برای دندان های دیگر باز می ‌کند؛ بنابراین می توان با استفاده از وسایل ارتودنسی در کودکان از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای دندان آن ها پیش بیاید جلوگیری کرد.

سایر مقالات : ارتودنسی چیست ؟




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com